RSS
instrukcja korzystania  |  mapa serwisu  |  statystyki  |  redakcja  |   A A A K
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 27.01.2011, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: Wprowadzenie danych

Organy przedszkola

Organami przedszkola są:

  1. Dyrektor przedszkola.
  2. Rada Pedagogiczna.
  3. Rada Rodziców.

Dyrektor

  1. Zadania ogólne dyrektora:
    • dyrektor przedszkola odpowiada za dydaktyczny i wychowawczy poziom przedszkola
    • dyrektor jest odpowiedzialny za realizację zadań zgodnie z uchwałami rady pedagogicznej, podjętymi w ramach jej kompetencji stanowiących oraz zarządzeniami organu nadzorującego przedszkole
    • dyrektor odpowiada za zapewnienie pomocy nauczycielkom w realizacji ich zadań i ich doskonaleniu zawodowym
    • dyrektor jest odpowiedzialny za zapewnienie w miarę możliwości odpowiednich warunków organizacyjnych do realizacji zadań dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych
    • sprawowanie nadzoru pedagogicznego zgodnie z planem
    • sprawowanie opieki nad dziećmi oraz stwarzanie warunków harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne
    • realizowanie uchwał rady pedagogicznej, podjętych w ramach ich kompetencji stanowiących
    • dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym przedszkola i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie
    • organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi przedszkola
    • wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczegółowych
    • współdziałanie ze szkołami nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych
    • współpraca z rodzicami, organem prowadzącym i nadzorującym oraz instytucjami kontrolującymi
    • współdziałanie z organizacjami związkowymi wskazanymi przez pracowników
    • administrowanie Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych zgodnie z obowiązującym regulaminem
    • zapewnianie pracownikom właściwych warunków pracy zgodnie z przepisami Kodeksu Pracy, bhp i ppoż.
  2. Zadania dyrektora jako przewodniczącego rady pedagogicznej:
    • przewodniczenie posiedzeniom rady pedagogicznej
    • przekazywanie radzie pedagogicznej ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności przedszkola nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym
    • wstrzymywanie wykonanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa i niezwłoczne powiadamianie o tym organu prowadzącego oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
  3. Zadania dyrektora w zakresie współpracy z innymi organami przedszkola:
    • współpraca z radą pedagogiczną i radą rodziców w wykonywaniu swoich zadań
    • koordynowanie współdziałania organów przedszkola, zapewnienie im swobodnego działania zgodnie z prawem oraz wymiany informacji między nimi
    • wyrażanie zgody na podjęcie działalności przez stowarzyszenia i inne organizacje, po uprzednim uzgodnieniu warunków tej działalności
    • współdziałanie z organizacjami mniejszości narodowych lub grup etnicznych w wykonywaniu zadań związanych z podtrzymywaniem i rozwijaniem poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej.
  4. Zadania dyrektora przedszkola związane z organizacją przedszkola:
    • zatwierdzanie arkusza organizacji przedszkola
    • ustalanie tygodniowego rozkładu zajęć określającego organizację zajęć, na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy
    • ponoszenie odpowiedzialności za wykonanie obowiązków związanych z systemem informacji oświatowej
    • tworzenie zespołów wychowawczych, problemowo-zadaniowych, powoływanie na wniosek zespołu przewodniczącego zespołu
  5. Zadania dyrektora związane z dokumentacją:
    • dokonywanie sprostowań błędów i oczywistych pomyłek w dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych oraz złożenie czytelnego podpisu
    • ponoszenie odpowiedzialności za właściwe prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz za wydawanie dokumentów zgodnych z posiadaną dokumentacją
    • poświadczanie zgodności kopii z oryginałem zaświadczeń lub innych druków przedszkolnych, gdy jest to niezbędne dla złożenia kopii w aktach przedszkola
    • prowadzenie dokumentacji kancelaryjno-archiwalnej i finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami
  6. Zadania dyrektora a sprawy dzieci:
    • przyjmowanie do przedszkola dziecka, które ukończyło 2,5 roku w szczególnie uzasadnionych przypadkach
    • podejmowanie decyzji o przyjęciu dziecka do przedszkola w czasie roku szkolnego (w przypadku większej liczby dzieci niż 25 w grupie, po uzyskaniu akceptacji nauczyciela tej grupy)
    • koordynowanie opieki nad dziećmi zdrowymi i niepełnosprawnymi
    • organizowanie w porozumieniu z organem prowadzącym indywidualnego nauczania dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania
    • zezwalanie na indywidualny program lub tok nauki, na wniosek lub za zgodą rodziców, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej. Wyznaczanie nauczyciela-opiekuna i ustalanie zakresu jego obowiązków
    • ponoszenie odpowiedzialności za organizację działań wychowawczych
    • skreślanie dziecka z listy wychowanków w przypadkach określonych w statucie przedszkola, na podstawie uchwały rady pedagogicznej
    • powoływanie zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
    • koordynowanie prac zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka lub upoważnianie do tego nauczyciela
  7. Zadania dyrektora związane z prowadzeniem polityki kadrowej, zatrudnianiem, zwalnianiem i motywowaniem nauczycieli:
    • zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli oraz innych pracowników przedszkola
    • przyznawanie nagród oraz wymierzanie kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom przedszkola
    • występowanie z wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników przedszkola
    • nawiązywanie z nauczycielem stosunku pracy odpowiednio na podstawie umowy o pracę lub mianowania na stanowisku zgodnym z posiadanymi przez nauczyciela kwalifikacjami oraz zgodnie z posiadanym przez nauczyciela stopniem awansu zawodowego
    • wystawianie nauczycielowi, na jego wniosek, legitymacji służbowej
    • rozwiązywanie z nauczycielem stosunku pracy w razie całkowitej likwidacji przedszkola
    • rozwiązywanie z nauczycielem stosunku pracy lub, na wniosek nauczyciela, przenoszenie go w stan nieczynny w razie częściowej likwidacji przedszkola albo w razie zmian planu nauczania uniemożliwiających dalsze zatrudnianie nauczyciela
    • zawiadamianie reprezentującej nauczyciela zakładowej organizacji związkowej o zamiarze wypowiedzenia nauczycielowi stosunku pracy
    • kierowanie nauczyciela mianowanego na badania okresowe lub kontrolne z własnej inicjatywy w każdym czasie
    • stwierdzanie wygaśnięcia stosunku pracy w przypadkach określonych
    • wypłacanie odpraw w razie rozwiązania z nauczycielem zatrudnionym na podstawie mianowania stosunku pracy
  8. Zadania dyrektora związane z oceną nauczycieli:
    • ocenianie nauczyciela na jego wniosek lub z własnej inicjatywy
  9. Zadania dyrektora zawiązane z awansem nauczycieli:
    • nadawanie nauczycielom stażystom spełniającym warunki, w drodze decyzji administracyjnej, stopnia nauczyciela kontraktowego
    • zatwierdzanie planu rozwoju zawodowego nauczyciela na okres stażu
    • przydzielanie spośród nauczycieli mianowanych lub dyplomowanych opiekuna nauczycielowi stażyście i nauczycielowi kontraktowemu odbywającemu staż
    • ustalanie oceny dorobku zawodowego za okres stażu
    • powoływanie komisji kwalifikacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego.
    • Pełnienie funkcji przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej, o której mowa w pkt 10.e)
    • Zasiadanie w składzie komisji na stopień nauczyciela mianowanego i dyplomowanego
    • zapewnianie nauczycielom odbywającym staż odpowiednich warunków
  10. Zadania dyrektora związane z prowadzeniem nadzoru pedagogicznego:
    • opracowywanie planu nadzoru pedagogicznego i zapoznawanie z nim radę pedagogiczną i radę rodziców
    • przekazywanie radzie pedagogicznej ogólnych wniosków wynikających ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacji o działalności przedszkola nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym
    • przekazywanie informacji o realizacji planu nadzoru pedagogicznego przed zakończeniem każdego roku szkolnego radzie pedagogicznej i radzie rodziców
    • gromadzenie informacji o pracy nauczycieli w celu dokonywania oceny ich pracy, według zasad określonych w odrębnych przepisach i procedurze oceniania
    • wykonywanie zaleceń Lubuskiego Kuratorium Oświaty wynikających z nadzoru pedagogicznego

Rada Pedagogiczna

Rada Rodziców



Opublikował: Ireneusz Hryniewicz
Publikacja dnia: 27.01.2011
Podpisał: Małgorzata Olczak
Dokument z dnia: 24.01.2011
Dokument oglądany razy: 1 135